dimecres, 3 de desembre del 2008

ARIA (II): LANGUIR PER UNA BELLA

Hi ha moltíssimes àries de Rossini que m'agraden. De fet és un dels meus compositors favorits. Aquests dies n'estic escoltant molt una de poc coneguda, "Languir per una bella" de l'òpera L'italiana in Algeri. No és una òpera tan coneguda com El barber de Sevilla però jo diria que està a la seva mateixa altura. I l'ària en qüestió és molt maca.

Aquesta versió de l'ària està cantada pel gran tenor peruà Juan Diego Flórez que millora qualsevol ària que canti. No sense raó diuen que és el millor tenor actual.

4 comentaris:

Unknown ha dit...

M'encanta el Florez. No sabria dir-te si més o menys que l'ària. Diràs que sóc molt frívola, així que potser no publiquis aquest comentari.

Unknown ha dit...

No ets frivola. Jo també dubto si m'agrada més com canta (que ho fa com el angels, tot s'ha de dir) o aquesta carona de no haver trencat mai un plat. N'estic enamorat. Però no continuem amb les confidències afectivo-sentimentals que ens faran fora del bloc.

Eastriver ha dit...

No us faré fora, no. Per mi ja podeu seguir, que resulta molt divertit assistir a les confidències més eròtiques que no pas afectivo-sentimentals (mentre no arribeu a les mans...). Ara, ja podrieu dir alguna cosa més del gran Flórez. Que si heu sentit el seu Belcanto Spectacular, o el que sigui, però no, ja vec que només us interessa una cosa, jeje.

Unknown ha dit...

No és cert, Ramon, no és cert que només ens interessi una cosa, al menys a mi no, al Romeu aquest ja no sé... Mira, sóc una admiradora d'aquest cantant, m'agrada molt, tinc les aries de Rubini, les Grans aries, l'espectacular... la única cosa que no m'agrada és quan es posa a cantar ranxeres i aquestes coses, trobo que no fa per a ell, jo penso que ha de fer òpera que és el que fa magistralment. Però a banda de totes aquestes consideracions, que sí, noi, que és maquíssim. Una pregunta al Romeu... ets en Carles, el del Corner?