dissabte, 3 de gener del 2009

ARIA (III): UN AURA AMOROSA

Ja he parlat de dues àries de Mozart que m'agraden molt. D'una banda, Deh vieni, de Les noces. De l'altra, Porgi, amor, que de fet és una de les meves favorites.

De les òperes de Mozart, a part de la màgica La clemenza di Tito, que tan poc èxit va tenir al seu moment i que segueix sent considerada menor, tot i que és una de les meves preferides, hi ha Cosi fan tutte, fantàstica. De Cosi és Un aura amorosa, una ària per a tenor, que aquí recullo com una de les meves preferides. La canta el jove tenor Jonas Kaufmann.

2 comentaris:

Unknown ha dit...

No sóc especialment aficionada a l'òpera, potser perquè li he dedicat poca atenció. M'agraden les aries però quan parlen se'm fa difícil i poc creïble. Tot i així, Mozart és Mozart. Conec més música instrumental, o oratoris. Poques aries. Però sóna sempre tan màgic que encara que no sigui música religiosa, com aquesta aura amorosa tan dolça, sembla talment que és una pregària. Una amiga diu que Mozart és la música de Deu i possiblement tingui raó. Bon any.

María ha dit...

Estoy de acuerdo una vez más con la amiga Sonia, por supuesto también contigo, querido. Mozart es la música de los dioses. Sus óperas no son mis favoritas, he de confesarlo, porque soy más del repertorio arrebatado, pero escuchar esas arias tan delicadas es una experiencia maravillosa. Después de escuchar a Mozart cogerías a Paulina Rubio por los pelos (todo extensiones, aclaro) y la tirarías al foso de los cocodrilos. Gracias, querido, por regalarnos esas chispas musicales de tanta altura que ya ves que aprecio en su justa medida.